۴ مرحله تغییر دادن عادتهای بد معاملات

۴ مرحله #تغییر_دادن عادتهای بد معاملات

همیشه معامله گران فارکس به دنبال فرصت هایی هستند تا برخی عادتهای خود را تغییر دهند.
متاسفانه، خیلی از تصمیمات آنها به محض اینکه در مجله معاملاتی نوشته شدند به راحتی به فراموشی سپرده می شوند.
اگر نمی توانید برخی عادتهای خود را تغییر بدهید شاید به این دلیل باشد که هنوز برای آن آماده نیستید.
شما ممکن است فکر کنید که آماده تغییر هستید، اما احتمالا فقط تحت تاثیر برنامه های فانتزی و مجلات موجود در انجمن های معامله گری قرار گرفته اید.
برای موفقیت در تغییر عادتها، شما نیازمند نظم و انضباط، تمرین و تکرار هستید و حتی اگر کمی دودل باشید یا شک و تردید داشته باشید هرگز موفق نخواهید شد. بنابراین اولین کاری که باید انجام بدهید این است که بررسی کنید چقدر برای تغییرات آماده و مصمم هستید.
چند دهه پیش، دو کارشناس مشهور ترک الکل، یک مدل تغییر را برای درمان #اعتیاد به بیماران خود ارائه دادند. از نظر آنها، پزشک اول باید میزان آمادگی فرد الکلی برای تغییر را مشخص کرده و با توجه به آن درمان مناسبی برای او درنظر بگیرد.
از آنجایی که معامله گران درگیر اعتیاد نیستند، پس می توان این چهار مرحله را به عنوان گام های تغییر عادتهای معاملاتی در نظر گرفت:

  1. #تفکر_اولیه
    بهتر است این مرحله را مرحله انکار بنامیم. در این مرحله شما نمی خواهید بپذیرید که مشکلی وجود دارد و باید تغییری صورت بگیرد.

در این مرحله، شما نمی خواهید بپذیرید که به کمک یا تغییراتی نیاز دارید هرچند حساب معاملاتی شما چیز دیگری را نشان می دهد. شما احتمالا هنوز بازارها، بروکر، رایانه خود را برای ضررها و زیان ها مقصر می دانید.
اگر ضررهای سنگینی داشته اید و نمی دانید کجای کار اشتباه کرده اید، پس زمان آن رسیده که از فردی کمک بگیرید. یک مربی معاملاتی پیدا کنید یا از معامله گران دیگر کمک بخواهید. موارد اشتباه را شناسایی کرده و کارهایی که برای بهبود عملکرد معاملاتی مورد نیاز است را انجام بدهید.

  1. #تفکر
    آیا تا به حال شیرجه از روی صخره یا پریدن با طناب را انجام داده اید؟ اگر انجام داده اید، بخاطر دارید که لحظه قبل از پرش چگونه به پایین نگاه می کردید. شما می دانید که قصد دارید چه کاری انجام دهید و می دانید که باید آنرا انجام بدهید، اما درست لحظه پرش احساس تردید می کنید. این مرحله نیز همانند آن لحظه کوتاه قبل از پرش است.
    معامله گران در این مرحله مشکلات خود را شناسایی کرده اند و می دانند دقیقا باید چه کاری انجام بدهند. اما موانعی مانند پول، زمان و تنبلی موجب می شود آنها از پرش اجتناب کنند.
    برای مثال، شما تصمیم گرفته اید با جلسه لندن معامله کنید اما نمی توانید صبح زود بیدار شوید. یا می دانید که معامله بر اساس روند سود بیشتری نصیب شما خواهد کرد اما برای این کار به اندازه کافی مطالعه نکرده اید.

در این مرحله، شما یا مربی معاملاتی تان باید اهداف شما را به وظایف کوچکتر تقسیم کرده و بر روی عملکرد شما تمرکز کند.

  1. عمل هنگامی که تصمیم گرفته اید که اقدام کنید، تمرکز شما باید بر دستیابی به مهارت ها یا نظم و انضباط بیشتر جهت دستیابی به اهدافتان باشد.
    اگر احتمالات به نفع شما نیستند باید برای معاملات خود حدضرر قرار داده، به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و یا مدتی از بازارها دور بمانید.
    به یاد داشته باشید که تمایل به تغییر کافی نیست شما همچنین باید مهارت های مورد نیاز و یک برنامه مشخص داشته باشید. و اگر برنامه های اولیه شما کار نمی کند، در طول کار خود یکسری تنظیمات انجام بدهید.
  2. #حفظ_تغییر

آخرین و قطعا سخت ترین بخش ایجاد عادت های جدید، #حفظ این عادتهاست. هنگامی که تغییرات خود را آغاز کرده اید، به تدریج این تغییرات را به صورت اتوماتیک اجرا خواهید کرد.
در این مرحله شما باید برای خودتان یک سیستم #پاداش تنظیم کنید یا برای حمایت به گروههای معاملاتی بپیوندید. اگر به اندازه کافی مصمم باشید خواهید توانست قوانین معاملاتی خود را به عادتهای خوب معاملاتی مبدل کنید.
بسیاری از معامله گران بدون آمادگی لازم به درون تغییرات شیرجه می زنند، به همین دلیل نمی توانند موفق شوند.
اما اگر بر روی اهداف خود تمرکز داشته باشید و بطور جدی برای اعمال این تغییرات تلاش کنید، مطمئنا موفق خواهید شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *