چگونه یک ذهن قدرتمند معامله گری ایجاد کنیم؟


وقتی که ما معامله یا معاملاتی را ضرر میکنیم، اولین واکنش ما این است که عصبانی می شویم و باور خود را از دست می دهیم. این یک واکنش احساسی است. حال ما نمی خواهیم که این احساسات را سرکوب نمیاییم. این احساسات محرک رفتارهای ما هستند. برخی اوقات واکنش ما این خواهد بود که سریع وارد بازار شده و ضرر خود را جبران کنیم. اغلب این معاملات شرایط ایده آلی نداشته و سیگنال ناقص دارند. این فرایند کلا یک واکنش احساسی است. این حالت مغزی وقتی رخ می دهد که در حالت ترس قرار می گیریم و اصطلاحا حالت ستیز و گریز نامیده می شود. ما در این حالت عصبی و احساسی بوده و بسیار آسیب پذیر هستیم و معمولا تصمیمات ضعیفی میگیریم.

اولین گام برای مقابله با این حالت این است که بدانیم چه مواقعی در این حالات قرار میگریم. اصولا همه معامله گران دقیقا می دانند که چه زمانهایی در این حالات فکری و احساسی قرار گرفته و چگونه عملکردشان تحت تاثیر آن قرار می گیرد. شما باید خود را از این حالت احساسی خارج کرده و ذهن خود را در حالت پذیرش قرار دهید. ضرر را پذیرفته و آن را هضم کنید. حال آماده هستید که به معامله گری خود بپردازید.
پنج نکته ای برای ایجاد یک چهارچوب ذهنی بهتر:

نکته نخست:
در پایان هر روز افکار و احساسات آن روزتان را یادداشت کنید. به چه چیزی فکر می کردید و چه حسی داشتید. شاید ضرر سنگین و یا سود زیادی داشتید. بنویسید که در آن لحظه چه حسی داشتید. این عمل یک ورزش ذهنی عالی است که به شما کمک می کند که با این نوع از احساسات چگونه رفتار کنید.

نکته دوم:
بپذیرید که ضرر دادن ها موقت هستند. افزون بر این باید بدانید که شما می توانید آن را تغییر دهید. حتی اگر هیچوقت معامله سود نداشته اید باز می توانید این شرایط را عوض کنید. معامله گری مانند هر مهارت دیگری قابل یادگیری است. مانند دوچرخه سواری شما در مراحل نخست ممکن است که چندین بار به زمین بخورید ولی در انتها یاد میگیرید که چگونه دوچرخه سواری کنید.

نکته سوم:
وقتی که در یک حالت منفی ذهنی قرار می گیرید که این حالت در هنگام معاملات ضرر رخ می دهد، سعی کنید به نقاط مثبت خود توجه کنید. قدرت شما در چیست؟ نقاط مثبت شما چیست؟ چه چیزهایی را می توانید کنترل کنید؟

نکته چهارم:
کمی استراحت کنید. اگر استراحت نکنید فرسوده می شوید. منظور دویدن، ورزش کردن و یا به باشگاه رفتن نیست. بلکه منظور استراحت مطلق است. خوابیدن و یا زمانی در سکوت و آرامش. شاید انجام چندین تکنیک نفس کشیدن. این کار باعث می شود که سیستم عصبی شما خود را بازیابی کند. سعی کنید که خواب شبانه کافی داشته باشید. حتما برخی روزها را به تعطیلات بروید.

نکته پنجم:
یکی از بدترین چیزهایی که راجع به معامله گری وجود دارد این است که یک مسیر تک نفره است. شما پشت سیستم می نشینید و افراد کمی با شما در ارتباط هستند. اغلب اطرافیان شما نمی توانند معامله گری را درک کنند و به احتمال زیاد فکر می کنند که شما یا قهرمان هستید و یا خلافکار و دزد. پس تنها هستید. پس حتما یک گروه حمایتی تشکیل دهید. با برخی معامله گران همراه شده و با آنها ارتباط برقرار کنید و با یکدیگر تبادل نظر کنید.

(ایجاد یک ذهن قدرتمند معامله گری)

عامله گری ایجاد کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *