انواع ترس و عدم معامله در بورس و فارکس

۱ترس از ضرر:

تجارت مانند هر حرفه ی دیگری توأم با ضرر و زیان است؛ اما ضرر پی در پی باعث ایجاد یک شکاف روانشناختی می شود که معامله گر به واسطه آن در رویارویی با جدول معاملاتی ناتوان و پریشان خواهد بود. مارک داگلاس در کتاب کلاسیک خود «معامله گر با انضباط» اینگونه توضیح می دهد: «ترس از ضرر در حقیقت باعث ضرر کردن می شود». حدود ضرر، به جای در نظر گرفتن فضای کافی برای حرکت قیمت، بسیار بسته و محدود در نظر گرفته می شوند. معاملات معمولاً پس از ورود تنزل می کنند که این معامله گران ترسو را به وحشت انداخته و آنها را وادار به خروج از معامله با ضرر کم به منظور جلوگیری از ضرر بیشتر می کند. معاملات ناموفق کوچک که پی در پی رخ می دهند نهایتاً حساب تجاری تان را خالی خواهند کرد.🔹شما باید به جای ضررهای کوچک بر روی ضررهای بزرگ تمرکز کنید. اگر از لحاظ روحی توان مقابله با ضررهای کوچک را نداشته باشید، فرصت های بزرگ بالقوه را از دست خواهید داد زیرا هر معامله ای ممکن است بر علیه شما تغییر جهت دهد. لازم است بدانید که در هر معامله تا چه حد توان ضرر کردن دارید. یکی دیگر از اقدامات فاجعه آمیز امید به بازگشت و یر به یر شدن یک معامله ناموفق است که اغلب به ضررهای بزرگتری می انجامد.

🔹ترس از ضرر زمانی مانع از اجرای معاملات می شود که معامله گر به جای تمرکز بر برنامه معاملاتی Forex تا حد زیادی به نتایج کار بی اندیشد. این باعث ایجاد تردید در قابلیت برنامه معاملاتی شده و مانع از انجام اقدامات لازم می گردد و در نتیجه یک چرخه ی ناخوشایند از عدم اعتماد به نفس در شخص شکل می گیرد.

🔹معامله در حساب های دمو و انجام معاملات کوچک در حساب های میکرو به شما کمک می کند تا با ترس از ضرر مقابله کرده و به جای سود و یا زیان بر روی سیستم معاملاتی تان تمرکز کنید. حساب های میکرو بیشتر توصیه می شوند زیرا اگر با مقادیر کم از پول واقعی معامله کنید با هیجانات بازار در سطح پایین تری آشنا شده و می توانید به تدریج خودتان را با آن وفق دهید. پولی که برای انجام معاملات کنار می گذارید، در واقع مبلغی است که توانایی از دست دادن آن را دارد و می توان آن را به عنوان هزینه آموزش (مانند تحصیلات دانشگاهی) در نظر گرفت. معاملات دمو به تنهایی نمی توانند احساسات تان را برانگیخته کنند زیرا در آنها هیچ چیزی در معرض ریسک نیست.

🔹تنها وقتی می توانید وارد معاملات زنده شوید که بدون هیچ گونه تردید به اجرای برنامه تجاری تان اعتماد داشته باشید، بتوانید با قاطعیت و بدون درنگ وارد بازار شده و یا از آن خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *